Lapování vnitřního povrchu motocyklových válců ...
- vyrovnání vnitřního průměru opotřebovaného válce pro osazení novým větším pístem
- při chodu motoru se pohybem pístu opotřebovává vnitřní povrch válce a původní dokonalý válcovitý tvar se mění v soudečkový - tedy uprostřed válce je největší rozměr
- jedná se nejlepší a nejjistější řešení při osazení válce novým pístem (například při výměně z prvního rozměru A na druhý rozměr B), protože dojde k vyrovnání vnitřního průměru válce, čímž dojde ke snížení rizika možné závady, neboť nový píst díky lapování začne fungovat jako v novém originálním válci
- další výhodou je zachování původního nikasilového pokovení (pokud válec není opotřebován nad povolený průměr)
- vhodné pouze pro válce s nikasilovou povrchovou úpravou (litinové válce nebo litinové vložky se nelapují)
- lapování je možné pouze v rozmezí od o 0,005-0,02mm - více opotřebené válce lapovat nejde a je potřeba provést nové pokovení (nikasil / nicasil)
- kompletní repase pro přímou montáž zpět do motocyklu (lapování, měření a kontrola)
Cena lapování je závislá na stavu válce (velká ovalita válce, nerovný povrch válce, demontáž částí a další vícepráce).
Jedná se o nadstadardní službu v rámci komplexní pomoci a zákaznického servisu při opravě motoru, kterou LZE OBJEDNAT POUZE SPOLEČNĚ S PÍSTNÍ SADOU - repasi provádíme pouze společně se zakoupením dílů na www.mototechnika.cz (nelze objednat samostatně bez dílů).
!!! ZÁSADY PŘED LAPOVÁNÍM !!!
Před odesláním Vašeho válce do naší firmy:
- kompletně odstrojte válec (svorníky, přívěra, centrážní čepy, pouzdra, apod.) - neodmontované díly za poplatek před opravou demontujeme a po opravě zašleme zpět, ale v případě ztráty nebo poškození neneseme za tyto díly odpověnost - zasíláte je na vlastní riziko!!
- zevrubně umyjte válec od oleje a nečistot
- zašlete starý píst jako vzor pro nový píst
!!! ZÁSADY PO LAPOVÁNÍ !!!
Před montáží vylapovaného válce:
- vyperte válec v technickém benzínu
- vyfoukejte stlačeným vzduchem
- vnitřní povrch válce namažte motorovým olejem do benzínu
- proveďte kontrolu vůle zámků pístních kroužků
- hlavu dotahujte momentovým klíčem a postupujte dle manuálu výrobce motocyklu