Čistící sada pro sportovní vzduchové filtry DNA® High Performance Filter
- sada přípravků pro ošetření povrchu sportovních filtrů DNA
- sada obsahuje čistící přípravek a mazací impregnační přípravek, který zlepšuje filtrační schopnosti vzduchového filtru a prodlužuje jeho životnost
- interval údržby se může velmi lišit dle jízdních podmínek (rozdíl v četnosti údržby bude od velmi časté údržby z důvodu použití ve velmi prašném prostředí nebo poušti až po několikaměsíční při běžném silničním použití)
Vzduchové filtry DNA® jsou navrženy a vyráběny jako vysokoprůtokové vzduchové filtry pro použití na silnici, v terénu i při závodech. V porovnání s hlavními konkurenčními značkami na trhu (K&N Filters) nabízí filtry DNA větší filtrační plochu a delší životnost.
Postup čistící procedury bavlněných vzduchových filtrů:
1. Mechanické očištění filtru - pomocí jemného kartáčku nebo štětce je potřeba očistit hrubé nečistoty z filtru. Na konci mechanického čištění je dobré filtr důkladně "vyklepat".
Mechanické vyčištění je dobré pravidelně opakovat každých 2000-5000km (podle najetých kilometrů nebo podle provozních podmínek).
Mechanické čištění nevylepšujte použitím kompresoru nebo jinou "vychytávkou", aby nedošlo k nevratnému poškození struktury filtru!
Vzduchový filtr DNA nikdy neprofukujte stlačeným vzduchem!
2. Aplikace čistícího prostředku DNA na plochu filtru - vždy používejte pouze čistící přípravek od značky DNA Air Filter Cleaner, který byl vyvinut pro použití s filtračním materiálem.
Aplikujte čistící přípravek na filtrační plochu v dostatečném množství, aby plocha byla plně nasáklá, a poté nechte působit přípravek na nečistoty po dobu 10 minut.
Nikdy nepoužívejte na čištění DNA filtrů neoriginální čistící prostředky nebo jakákoliv ředidla, rozpouštědla ani benzín, aby nedošlo k nenávratnému zničení filtračních vlastností filtru!
3. Odstranění nečistot z filtru - pomocí teplé vody a jemného kartáče či štětce odstraňte všechny nečistoty ze vzduchového filtru.
Následně propláchněte filtr slabým proudem teplé vody ve směru z čisté strany filtru ke špinavé straně (tedy filtr se proplachuje opačným směrem než proudí vzduch).
K propláchnutí nepoužívejte tlakovou vodu (Wapku), aby nedošlo k nenávratnému zničení filtračních vlastností filtru!
Po propláchutí je potřeba filtr nechat samovolně uschnout - není dobré zrychlovat uschnutí filtru pomocí externích zdrojů tepla (nedávejte filtr na topení ani na přímé slunce).
4. Aplikace mazacího prostředku DNA na plochu filtru - po usušení je potřeba vzduchový filtr naolejovat. Vždy používejte pouze mazací přípravek od značky DNA Air Filter Oil.
Naneste rovnoměrně mazací přípravek na horní hranu každého žebra na filtrační ploše filtru. Pro filtry se širokým žebrováním je nutné nanést více přípravku (například opakovanou aplikací) než na filty s menšími hustými žebry - olej by však nikdy neměl po žebrech přetékat, ale měl by se samovolně vsáknout! Není potřeba vypotřebovat celou lahvikču mazacího přípravku na jednu údržbu (nanášejte adekvátní množství podle velikosti plochy filtru).
Nechte čas mazacímu prostředku se vsáknout do filtračního materiálu (alespoň 1 hodinu). Po vsáknutí a zaschnutí (zavadnutí) mazacího prostředku by měl mít filtr světle červenou barvu na celé ploše filtru. V případě, že jsou na filtru bílé plochy je filtr špatně namazaný, a je potřeba postup opakovat.
Po dokončení tohoto procesu je možné vzduchový filtr namontovat do motocyklu.
Upozornění 1: Pro údržbu vzduchových filtrů DNA® používejte výhradně přípravky DNA®, které disponují jedinečnými vlastnostmi, které byly vyvíjeny na základě používaných filtračních materiálu. Čistidla a oleje jiných značek nemusí mít požadované vlastnosti nebo mohou být příliš agresivní, apod.
Upozornění 2: Při práci používejte ochranné pracovní prostředky (brýle, rukavice, ochranný oděv) a dodržujte zásady bezpečnosti práce a hygieny při práci.
Upozornění 3: Aby vzduchové filtry DNA přinesli očekávaný výkon a správně fungovali, vyžadují pravidelnou údržbu podle počtu najetých kilometrů nebo způsobu používání motocyklu!
Upozornění 4: Špatně provedená nebo dlouho neprovedená údržba vzduchového filtru může mít za následek špatný výkon motoru motocyklu nebo naopak může propouštět nečistoty do motoru, a tím zapříčinit poškození motoru.